راهکارهای سازمانی

گروه راهکارهای سازمانی مهیمن در زمینه ایجاد هوشمندی مبتنی بر فن‌آوری در کسب‌وکارهای نوظهور، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌پردازد و شامل محصولات و راهکارهای مختلف در حوزه‌های گوناگون است نظیر ارائه راهکارهایی جهت دیجیتال شدن و هوشمند‌سازی فعالیت‌های سازمان‌ها، ارائه راهکارهایی در حوزه سرویس‌دهی به مخاطبین به‌صورت خدمات الکترونیک و برخط، ارائه بستر کسب‌وکارهای اینترنتی، ارائه بستر حفظ و مدیریت اطلاعات و دانش سازمانی، ارائه بستر ارائه و دسترس‌پذیر نمودن اطلاعات، دانش و خدمات سازمانی و ... که به رشد و تعالی سازمان‌ها کمک شایانی می‌کنند. ارائه محصولات متفاوت با ابتکار، خلاقیت و نوآوری و ارائه خدمات پشتیبانی عالی به مشتریان نیز از جمله وجوه تمایز این شرکت با سایر رقبا در صنعت نرم افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار محسوب می‌شود.

راه‌حل‌های موجود

گروه راهکارهای سازمانی توانسته تا با جذب و انجام موفقیت آمیز پروژه‌های کلان در زمینه طراحی، پیاده‌سازی، استقرار و بهبود سرویس های گوناگون در ارگان‌های معتبر و بزرگ همانند مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و… به تجارب و دانش سودمند و منحصر به فردی در سال‌های فعالیتش دست یافته و اکنون می‌تواند شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر را در زمینه‌های تخصصی مربوطه یاری نماید.

این گروه در راستای توسعه کسب وکارها و ایجاد انضباط و چابکی در سازمان­ها، راه حل­های متعددی را ارائه نموده است که برخی از آن­ها در قالب چند محصول ویژه به مشتریان عرضه می‌گردد. این مجموعه در کنار خدمات متنوع در حوزه مسئله یابی و حل مسئله به سازمان‌ها و شرکت‌ها، چهار محصول ویژه (پلتفرم هوشمند مدیریت فرآیند کسب‌وکار کسرا KASRA-iBPMS)، چارچوب مدیریت پرونده کسرا (KASRA-CM)، چارچوب‌های توسعه نرم‌افزار کسرا (KASRA-ADF) و پرتال کسب کار و سازمانی هوشمند ویرا (VIRA Smart Portal) را ارائه می‌کند.

چشم‌انداز حوزه کاری

حجم بازار مدیریت فرآیندهای کسب و کار در طی سال­های گذشته به طور چشمگیری رشد نموده و در سال 2023 به بیش از 16 میلیون دلار خواهد رسید. همچنین رویکرد مدیریتی BPM در سال 2017 از سایر رویکردهای مدیریتی مطرح از جمله مدیریت پروژه، مدیریت دانش و مدیریت کیفیت پیشی گرفته است و سیر تکاملی ابزارهای مدیریت فرآیند کسب وکار حاکی از جهت­گیری این صنعت به سمت هوشمندسازی و ارتقاء کارایی با بهره‌گیری از فناوری­های روز دنیاست. در این راستا و با توجه اهداف و چشم‏اندازهای خود و نگاه ویژه‌ای به بازاهای جهانی و توسعه صادرات همواره سعی بر ارتقاء توانمندی‌های محصولات خود داریم و بر همین اساس چندین پروژه تحقیق و توسعه را در حوزه‌های اینترنت اشیاء، فرآیندکاوی و تحلیل­های پیش­بینانه در دست اجرا داریم.

محصولات و خدمات

  • پلتفرم هوشمند مدیریت فرآیند کسب‌وکار کسرا (KASRA-iBPMS)

مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار یا همان BPM مجموعه‌ای تکنیک‌ها و متدها به منظور طراحی، پیاده سازی، استقرار و بهبود فرآیندهاست که دربرگیرنده افراد، سازمان، سیستم و دیگر منابع اطلاعاتی می باشد و در راستای کارا نمودن گردش کار در سازمان­ها بکار می رود؛ به‌نحوی‌که برخوردار از قابلیت انطباق‌پذیری نسبت به تغییرات پیرامونی باشد. هدف از استقرار BPMS در یک سازمان، کاهش خطاهای انسانی ناشی از تبادل نادرست اطلاعات بین افراد و نیز سوق دادن افراد به ایفای بهینه مسئولیت‌های خود می‌باشد.

  • چارچوب مدیریت پرونده کسرا (KASRA-CM)

مدیریت پرونده یک راهکار برای مسائل و کسب‌وکارهای دانش‌محور می‌باشد که در این مسائل، فعالیت‌ها و فرآیندهای کسب‌وکار، پویا و انعطاف‌پذیر می‌باشند. معمولاً در شرایطی که تعامل پیچیده‌ای میان افراد، محتوا و سیاست‌ها وجود داشته باشد و فعالیت‌ها و فرآیندها مبتنی بر تصمیم‌گیری‌های پیچیده و قضاوت­محور انسانی باشد از مدیریت پرونده استفاده می‌شود. وضعیت و سیر پیشرفت یک پرونده به تصمیمات کاربران، اقدامات، رویدادها و سیاست‌ها که غالبا غیر ساختار یافته اند، بستگی دارد.

  • چارچوب‌های توسعه نرم‌افزار کسرا (KASRA-ADF)

چارچوب توسعه نرم‌افزار برای توسعه سریع نرم‌افزارها استفاده می‌شود و فرض اصلی در معرفی آن‌ها حصول اطمینان از این است که تیم‌های توسعه‌دهنده به‌جای این‌که بخش زیادی از زمان خود را صرف نوشتن کد نمایند، سریعاً برنامه‌های خود را با امکانات پایه‌ای آماده، ایجاد کنند.

  • پرتال کسب کار و سازمانی هوشمند ویرا (VIRA Smart Portal)

سامانه‌ای جهت ایجاد دروازه تعاملات مخاطبان و مشتریان با یک سازمان و یا یک کسب‌وکار و ارائه خدمات مختلف اعم از مدیریت محتوا، ایجاد پایگاه دانش محتوایی، اطلاع‌رسانی، تعاملات دوسویه، مصورسازی اطلاعات، سرویس‌های آنلاین برای مخاطبان هدف در راستای کاربردهای قابل‌تعریف در فضای دو بستر کاربری وب و موبایل می‌باشد.